Torsdag!!!

Vaknade 06,25 men gick inte upp tills klockan var 07,00 för då kom Erik och hoppade upp på min mage (Aj).
Sen när jag tagit på mig kläder och mejkat mig så åt jag frukost, det fick bli bacon med rostad macka (mums).
Efter det fick jag skjur till skolan av mamma...
Och på vägen till skolan så gick Alexandra helt ensam så mamma jag och Erik plockade upp henna så hon också fick skjus till skolan...

Skolan: När jag kom till skolan så, eller skit samma jag kommer ju inte ihåg vad jag gjort i skolan förutom kemi-lektionen. På kemi-lektionen så pratade vi on blandningar och lösningar, sen skulle vi hämta ett ``glas´´ som vi skulle hälla vatten i, sen skulle vi hälla lite matolja i vattnet och tro det eller ej oljan lade sig på vattenytan  :O
Efter det skulle vi hämta en gasolbrännare, ett till ``glas´´, en sked, ett kaffefilter, och sand med salt i.
Och Agnes och mitt uppdrag var att separera saltet från sanden, min idé var att hälla ut sanden på bordet och ta en pincet och plockat bort saltkornen, men det tyckte inte Agnes och Carina var någon bra idé.
Så vi hällde vatten i ``glaset´´ med sand och salt i och blandade, sen skulle vi filtrera vattnet så att sanden som nu var lera inte skulle blandas med saltet ;). Sen kokade vi vattnet så att vattnet försvann och då var det bara salt kvar. Fast det blev lite missfärgat (brunt).

Efter skolan var jag med Agnes, Victor, Lucas och Oskar S. Vi bakade en kladdkaka som blev supergod (enligt mig).
Och om jag ska vara ärlig så har jag glömt vad vi gjorde.
 
Det var allt från mig idag ;P



Bamsekramar Nile<3


Kommentarer
Postat av: memmiis

älskar dejj elin och saknar lektionerna med dej och alla andra men aa, (Y) (L)

pyzzz! <3

2009-11-20 @ 13:05:20
URL: http://memmiis.blogg.se/
Postat av: Agnes

haha gaser får en lätt att glömma eller snarare inte vilja komma ihåg:D<3

2009-11-20 @ 15:01:35
URL: http://agnesgurkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0